Log på Registrer

Log ind til din konto

Brugernavn *
Adgangskode *
Husk mig

Opret en konto

Felter markeret med (*) skal udfyldes.
Navn *
Brugernavn *
Adgangskode *
Bekræft adgangskode *
E-mail *
Bekærft e-mail *
Captcha *

Træningsmuligheder i Aalborg Mountainbikeklub

For dig der ønsker at deltage i fællestræning for voksne (min. 16 år) i Aalborg Mountainbikeklub, finder du her en oversigt over hvilke træningstilbud vi har at byde på. Skulle du derimod være på udkig efter mountainbiketræning for børn og unge henvises du til forummet for Børn og Unge.

Fællestræningen for voksne i Aalborg Mountainbikeklub er udelukkende drevet af frivillige kræfter på frivilligt initiativ. For tiden består fællestræningen af følgende faste tilbud:

Onsdagstræning

Tidspunkt: Onsdage kl. 18.30-20.00 fra april til oktober
Sted: Se opslag på hjemmesidens forum
Målgruppe: Let øvede og øvede
Ansvarlige: Vi er 4 teams som står for træningen

Onsdagstræning er for dig som er letøvet eller øvet og har lyst til at køre en tur med andre eller har lyst til at lege og øve teknik.
Vi vil forsøge at dele træningen op på følgende måde; basis træning, som består af en variation af teknik, leg og turkørsel


Intervaltræning

Tidspunkt: Tirsdage kl. 18.30-20.00 hele året rundt
Sted: Se opslag på hjemmesidens forum
Vejl. målgruppe: Alle
Ansvarlige: Peter Thidemann, Lars Johnsen, Maj Thomsen og Jonas Morsbøl

Indhold:
Intensiv træning, hvor der køres på en eller flere rundstrækninger i intervaller med høj intensitet. Intervallerne kan have en varighed fra 5 minutter og op til 30 minutter. Foruden opvarmninger er køretiden ca. 45 minutter. Nogle gange vil intervallerne også suppleres med bakkespurter.


Licensløbstræning

Tidspunkt: Torsdage kl. 18.30-20.00 fra april til oktober
Sted: Se opslag på hjemmesidens forum
Vejl. målgruppe: Meget øvede
Ansvarlige: Jesper Kjær og Peter Thidemann

Indhold:
En kombination af intervaltræning som om tirsdagen og avanceret tekniktræning. Tekniktræningen vil fylde forholdsvist mest i de uger, hvor der er licensløb eller større motionsløb i weekenden og vil fokusere på de tekniske udfordringer i netop disse løb. I de øvrige uger vil intervaltræningen fylde mest og komplementere tirsdagens intervaltræning. Hvis der køres korte intervaller om tirsdagen, bliver der derfor lange intervaller om torsdagen og omvendt.


Er du begynder eller øvet?
Er du i tvivl, om du er begynder eller øvet? Her er en definition af de forskellige niveauer.

Begynder:
Du har lige fået en MTB og har kun kørt enkelte ture på den.
Let øvet:
Du har kørt en del ture på MTB og føler dig tryg ved at færdes i både Kongshøj og Poulstrup. De sorte sløjfer i Poulstrup springer du dog over.
Øvet:
Du har helt styr på Kongshøj og Poulstrup, men er stadig ikke helt fortrolig med hele sporet i Lundby.
Meget øvet:
Lundby? Den har jeg da taget otte omgange på en dag, jeg kedede mig.

Andre tilbud
Udover de faste træningstilbud er der rig mulighed for at benytte forummet til at arrangere og aftale ture og træning fra dag til dag.

"Men hvad så med dedikeret tekniktræning for dem der ikke længere er begyndere?", "og hvad med en fast intervaltræning mere i løbet af ugen?" og endeligt "var det ikke også en god idé med permanent turtræning i weekenden?". Jo bestemt! Men som skrevet i toppen er den faste fællestræningen også drevet på frivilligt initiativ. Så at der er turtræning om torsdagen skyldes at der er nogen i klubben, som har valgt at stå for turtræning om torsdagen og de er flinke at annoncere det på forummet hver uge. Det samme er tilfældet for begyndertræning og intervaltræning.

Har du forslag til nye tiltag?

I forlængelse af ovennævnte er nye tiltag særdeles velkomne! Så hvis der fx er et par stykker i klubben, der ønsker at stå for turtræning eller intervaltræning hver lørdag formiddag eller holde cykelværksted en hverdagsaften eller noget helt fjerde, så er der ingen, der vil stå i vejen for dette. Det er bare med at byde ind! Sådan er det at være med i Aalborg Mountainbikeklub.

Log ind