Den korte
2 lygter, 1 på styret 1 på hjelmen og baglys til og fra skoven. Sluk den på hjelmen, når du kører til og fra skoven.
Den lange
Kør altid med 2 lygter så du ikke mister alt lys pga defekt eller har glemt at oplade det ene batteri helt.
Jeg kører selv med 2x1000 lumen hvilket er rigeligt til at køre sporene med samme hastighed som i daglys.
7000 lumen er et overkill og generer dem som kører foran dig, men de fleste lygter har flere lysstyrker
og bruger væsentligt mindre strøm på de lavere niveauer.
Husk at når batteriet er tomt så slukker lygten med det samme, det er ikke noget med at den lige så stille bliver svagere.
Jeg foretrækker typen hvor lygte og batteri er seperat, da man så har mindre vægt på hjelmen og man har mulighed for at skifte batteri.
En del nyere lygter har dog fået bedre batterier, så det er en samlet enhed som ikke er så tunge.
Lygter som sidder med O-ringe kan justeres op og ned, alt efter sporet og knækker heller ikke ved styrt.
Spørg Jan Ellesgard for flere fif.