Log på Registrer

Log ind til din konto

Brugernavn *
Adgangskode *
Husk mig

Opret en konto

Felter markeret med (*) skal udfyldes.
Navn *
Brugernavn *
Adgangskode *
Bekræft adgangskode *
E-mail *
Bekærft e-mail *
Captcha *
Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: MTB til 10 årig??

MTB til 10 årig?? 2 måneder 1 uge siden #46153

• susanne.h.christensen@gmail.com
  • susanne.h.christensen@gmail.com's profilbillede
  • Fresh Boarder
Hej,

jeg har en dreng på 10 år som har snakket om at starte i jeres klub. Nu er han imidlertid vokset fra sin cykel, og jeg overvejer at give ham en ok ordentlig MTB, så han kan cykle med, hvis han stadig er motiveret til foråret - men ikke noget vildt fancy - den skal ikke være dyrere end nødvendigt.

Så den billigste, rimelige cykel :)
Hvad foreslår I? Hvad er vigtigt?

Håber meget på svar

Mvh. Susanne
The administrator has disabled public write access.

MTB til 10 årig?? 2 måneder 6 dage siden #46158

• Mette H
  • Mette H's profilbillede
  • Platinum Boarder
  • Modtagne Tak: 19
Hej Susanne

Det er desværre helt umuligt at svare på, fordi det afhænger af rigtigt mange faktorer. Og det er med cykler som med så meget andet, at pris og kvalitet ofte følges ad, så jo dyrere cykel, du køber, jo bedre. Og så skal den selvfølgelig passe ham i størrelsen :) Det eneste råd jeg kan give er, at man på denne tid af året ofte kan finde dette års modeller til nedsat pris, fordi de nye 2019-modeller snart kommer på markedet ;)

God jagt. Vi håber at se din søn til træning til foråret :)

MTB til 10 årig?? 2 måneder 6 dage siden #46159

• ChristianBrandt
  • ChristianBrandt's profilbillede
  • Fresh Boarder
Hej Susanne

Som Mette skriver er det svært at svare på, men jeg kan da fortælle hvad jeg har gjort. Min søn er også 10 og er startet for ca et halvt år siden.

Jeg har købt en "billig" cykel til ham som han kan starte på - bliver han ved med at være bidt af det, vil jeg kigge efter en bedre cykel til ham, og så kan han bruge den han han lige har fået til at cykle til og fra skole. Jeg har købt denne til ham:
www.fribikeshop.dk/cykler/motion/mountai...-5-black-c26538m10xs
Jeg tror ikke det skal være meget billigere hvis det skal kunne holde til en tur i skoven - ellers skal man kigge efter en brugt, men det kan være svært at finde noget fornuftigt i størrelse XS eller S (især hvis man ikke ved hvad man skal kigge efter ;) )

Held og lykke

MTB til 10 årig?? 2 måneder 5 dage siden #46171

• susanne.h.christensen@gmail.com
  • susanne.h.christensen@gmail.com's profilbillede
  • Fresh Boarder
Jo jo - men nu er der nogle der snakker 10-20 tusinde - mens andre siger, at en cykel til 2000 er fin nok i starten. Selv havde jeg måske tænkt 5-7 tusind.

Det er en jungle ... jeg vil helst ikke bruge for mange penge, men det er også træls at give 5000 og han så efter et par måneder hos jer bliver træt af at cykle, fordi cyklen ikke er god nok. Omvendt er det tosset at bruge 20'000 og han så ville være lige så glad for en cykel til 7000 ;)

Så et cirka bud på et prisleje, hvor man får en tilfredsstillende cykel til en dreng på 10 år der ikke selv vejer ret meget (36 kg).

MTB til 10 årig?? 2 måneder 4 dage siden #46175

• Ann-Louise
  • Ann-Louise's profilbillede
  • Fresh Boarder
Skørping cykler sælger ud af deres udlejningscykler i slut september/start oktober, inkl. Børne MTB. De kan have lidt kosmetiske skrammer men de vigtige dele er super fine/nye. Jeg købte en 1 årig TREK cykel til min søn dernede for 4500 kr, som var halv pris ift. Ny.

Så prøv evt. At høre dernede, og der er det også muligt at passe forskellige størrelser, i det omfang de ikke er solgt.

Vh. Ann Louise
Tid til at oprette siden: 0.062 sekunder