Log på Registrer

Log ind til din konto

Brugernavn *
Adgangskode *
Husk mig

Opret en konto

Felter markeret med (*) skal udfyldes.
Navn *
Brugernavn *
Adgangskode *
Bekræft adgangskode *
E-mail *
Bekærft e-mail *
Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Den store licensstøtteguide

Den store licensstøtteguide 1 år 5 måneder siden #43038

• jkjaer
  • jkjaer's profilbillede
  • Platinum Boarder
  • Modtagne Tak: 37
Den korte version:
  1. AMKs licensryttere kan få tilskud fra SIFA til kørsel og tilmelding til de licensløb, der ligger mindst 125 km fra Aalborg (mere præcist klubbens adresse på Stationsmestervej 132, Aalborg SV
  2. For at få tilskud skal man som chauffør (eller en anden fra bilen) senest onsdag aften kl. 23.59 inden et støtteberettiget løb skrive følgende i et regneark (se link til regnearket nederst [1])
    • hvor mange støtteberettigede ryttere, man har med i sin bil (inkl. sig selv)
    • hvor mange kilometer, der er til løbsstedet fra klubbens adresse
    • om man tager færge og/eller bro
    • hvad tilmeldingsgebyret er
    For at få lov til at redigere i regnearket, skal jeg give adgang til det. For at få dette, skal man sende mig sin email-adresse.
  3. Hele tilskuddet (på op til 1,99 kr/km for kørsel) udbetales én gang om året.
  4. Hvis man glemmer 2., kan man desværre ikke få tilskud, så husk det :)

Den lidt længere version:
SIFA er en paraplyorganisation for idrætsforeninger i Aalborg. Som medlem af SIFA har en idrætsforening mulighed for at søge tilskud til mange forskellige ting [2]. Et af tilskuddene kommer fra TV BINGO Puljen og har til formål at dække nogle af de transportomkostninger og tilmeldingsgebyrer som en idrætsforenings førstehold har til deltagelse i turneringer [3]. Set med AMK-briller betyder det, at klubbens licensryttere har mulighed for at søge tilskud til at få dækket transportomkostninger og tilmeldingsgebyrer til licensløb. For kørslen gælder det, at man kan få tilskud på op til 1,99 kr/km.

SIFA lukker kl. 13 om fredagen, og de skal have en ansøgning om løbsstøtte senest til lukketid, og ansøgningen skal være underskrevet af klubbens formand. For at vi kan nå det hele inden SIFAs lukketid, skal regnearket (se link til regnearket nederst [1]) derfor være udfyldt af chaufføren (eller en anden fra bilen) senest onsdag aften kl. 23.59 inden et støtteberettiget løb. Der kan kun søges om støtte til løb, der ligger mindst 125 km fra klubbens adresse (Stationsmestervej 132, Aalborg SV). Det vil sige, at der i 2018 kan søges støtte til løbene i
  • Kolding (DCU XCO),
  • Varde (Shimano-liga #3),
  • Holte (DM XCO),
  • Kolding (UCI C1),
  • Bagsværd (Shimano-liga #5),
Dertil kommer en række crossløb, der tilgår, når programmet foreligger.

Formelt set er det AMK som klub og ikke den enkelte rytter, der søger om støtte. Evt. støtte fra SIFA udbetales til AMK én gang om året. AMKs bestyrelse fordeler så pengene til de enkelte ryttere - eller beholder dem selv ;) Det er helt deres afgørelse.

Jeg har sikkert glemt en masse ting, men jeg opdaterer guiden løbende. Sig til, hvis I har spørgsmål.

[1] kortlink.dk/google/q4z8
[2] www.sifa.dk/tilskudsmuligheder/
[3] www.sifa.dk/tilskudsmuligheder/tv-bingo-puljen/
Sidste redigering: 5 måneder 3 uger siden af jkjaer.
The administrator has disabled public write access.

Den store licensstøtteguide 1 år 5 måneder siden #43184

• jkjaer
  • jkjaer's profilbillede
  • Platinum Boarder
I næste weekend afvikles det første SRAMliga-løb i Rude Skov. Til dette løb er det muligt at søge støtte til kørsel og tilmeldingsgebyret. For at søge følger man bare guiden herover. Sig til, hvis I har spørgsmål :)

Den store licensstøtteguide 1 år 5 måneder siden #43208

• DanielT
  • DanielT's profilbillede
  • Senior Boarder
  • Modtagne Tak: 1
Vi skal til Holte - vil du give redigeringsadgang til: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.?

Mvh.
Daniel

Den store licensstøtteguide 1 år 5 måneder siden #43209

• Malthe Sand
  • Malthe Sand's profilbillede
  • Fresh Boarder
Jeg ville gerne have tilsendt regneark, Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
Mvh Jan Thomsen (Malthe Sand Thomsen)

Den store licensstøtteguide 1 år 5 måneder siden #43210

• jkjaer
  • jkjaer's profilbillede
  • Platinum Boarder
I er begge tilføjet nu :)

Edit: Har lige fået en mail om, at invitationen ikke kunne leveres til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.. Har du indtastet den rigtigt?
Sidste redigering: 1 år 5 måneder siden af jkjaer.

Den store licensstøtteguide 1 år 5 måneder siden #43214

• MikkelC
  • MikkelC's profilbillede
  • Senior Boarder
Hej Jesper. Vil du tilføje: mixxel snabela loke.dk.

Mvh

Mikkel
Sidste redigering: 1 år 5 måneder siden af MikkelC.

Den store licensstøtteguide 1 år 5 måneder siden #43220

• DanielT
  • DanielT's profilbillede
  • Senior Boarder
Ups - det er ikke sådan, når stavekontrollen "hjælper". Den spiste et S..... der skal stå: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den..

Beklager forvirringen

Den store licensstøtteguide 1 år 5 måneder siden #43222

• paarups@gmail.com
  • paarups@gmail.com's profilbillede
  • Junior Boarder
Hej
Jeg vil også gerne bede om redigeringsadgang. Jeg har anmodet via dokumentet.
Vh.
Michael Paarup

Den store licensstøtteguide 1 år 5 måneder siden #43231

• Maj
  • Maj's profilbillede
  • Gold Boarder
  • Modtagne Tak: 3
Hej Jesper, jeg vil også gerne have adgang til dokumentet, email: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Den store licensstøtteguide 1 år 4 måneder siden #43256

• jkjaer
  • jkjaer's profilbillede
  • Platinum Boarder
I næste weekend er der igen SRAMliga-løb. Denne gang i Holte. Derfor kan der igen søges støtte ved SIFA. Igen følges guiden øverst i denne tråd. Sig til, hvis I har spørgsmål :)

Den store licensstøtteguide 1 år 4 måneder siden #43276

• MathiasK
  • MathiasK's profilbillede
  • Junior Boarder
Hej Jesper. Jeg vil også gerne have adgang til dokumentet. E-mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Den store licensstøtteguide 1 år 4 måneder siden #43279

• Kaj_K
  • Kaj_K's profilbillede
  • Platinum Boarder
  • Modtagne Tak: 10
Jeg var I Holte med Kasper i Søndags. Jeg ved godt, at han ikke opfylder kravene til støtte, men jeg havde Lone Ø og Johnsen med. Jeg tror ikke, at de har søgt noget ( og jeg har jo selvfølgelig ikke). En anden gang, hvis jeg har nogle ryttere med, kan de så selv søge? Det vil jo være lidt dumt at gå glip af for mange støttekroner.

Den store licensstøtteguide 1 år 4 måneder siden #43280

• jkjaer
  • jkjaer's profilbillede
  • Platinum Boarder
Kaj_K skrev:
Jeg var I Holte med Kasper i Søndags. Jeg ved godt, at han ikke opfylder kravene til støtte, men jeg havde Lone Ø og Johnsen med. Jeg tror ikke, at de har søgt noget ( og jeg har jo selvfølgelig ikke). En anden gang, hvis jeg har nogle ryttere med, kan de så selv søge? Det vil jo være lidt dumt at gå glip af for mange støttekroner.
Hej Kaj,

du kan tro, at Lars og Lone har søgt. Onsdag aften var Lars' bil skrevet i hele to gange ;) Jeg har skrevet 'chauffør' i guiden for at placere ansvaret for at udfylde regnearket på én og kun én person fra hver bil. Det er fuldstændigt ligegyldigt for mig hvem fra bilen, der udfylder regnearket, bare der er én, der gør det. Jeg har opdateret guiden, så dette fremgår.

Det ville være ideelt, hvis vi kunne rykke deadlinen fra onsdag aften til et tidspunkt tættere på løbsdagen, så ændringer forårsaget af sygdom eller skader kan komme med i ansøgningen. SIFA deadlinen er dog allerede fredag middag, og vi har lige et par led internt i klubben, som vi skal gennem inden SIFA kan få ansøgningen. Det første led er mig, og jeg laver den formelle ansøgning til SIFA en gang i løbet af torsdagen. Når jeg er færdig, låser jeg løbet i regnearket, så der ikke kan ændres mere. Man kan derfor ændre i regnearket helt frem til, at jeg låser det. Jeg kan desværre ikke sige noget generelt om, hvornår jeg låser det om torsdagen :(

Hvis man er meget i tvivl onsdag aften, om man stiller op til løbet, er det nok mest fair ikke at søge om støtte. Tilmeldingsdeadlinen til løbet er som regel tirsdag aften, og der må man (i støttesammenhæng) have gjort op med sig selv, om man agter at køre løbet eller ej.

Puha. Det er utroligt så meget bureaukrati sådan noget her kan udløse, hva'? :unsure: Tag derfor endeligt fat i mig, hvis I har spørgsmål :)
Sidste redigering: 1 år 4 måneder siden af jkjaer.

Den store licensstøtteguide 1 år 4 måneder siden #43281

• Maj
  • Maj's profilbillede
  • Gold Boarder
  • Modtagne Tak: 3
Hej Jesper,
Det er nok til dels mig der har skabt lidt forvirring i sidste uge. Jeg havde 100 % intentionen om at deltage i løbet da vi skrev onsdag, men at sygdommen ikke ville slippe sit tag og gjorde at jeg måtte melde fra, var jo på ingen måde hensigten. Lars og Lone kunne så køre med Kaj istedet for ikke blot at fylde en bil med to personer. Så min umiddelbare tanke er da at det var bedre at søge om støtte?! Men skal nok tænke over det i fremtiden. Det var i hvert fald ikke hensigten at gøre noget der ikke er 'fair'.

Mvh Maj

Den store licensstøtteguide 1 år 4 måneder siden #43283

• jkjaer
  • jkjaer's profilbillede
  • Platinum Boarder
Maj skrev:
Hej Jesper,
Det er nok til dels mig der har skabt lidt forvirring i sidste uge. Jeg havde 100 % intentionen om at deltage i løbet da vi skrev onsdag, men at sygdommen ikke ville slippe sit tag og gjorde at jeg måtte melde fra, var jo på ingen måde hensigten. Lars og Lone kunne så køre med Kaj istedet for ikke blot at fylde en bil med to personer. Så min umiddelbare tanke er da at det var bedre at søge om støtte?! Men skal nok tænke over det i fremtiden. Det var i hvert fald ikke hensigten at gøre noget der ikke er 'fair'.

Mvh Maj

Hov. Mit indlæg var overhovedet ikke ment som nogen kritik af dig, Maj (eller nogen anden). Beklager, hvis du har opfattet det sådan. Dét, jeg forsøger at sige, er, at der helst ikke skal være et for stor afstand mellem resultatlisten og SIFA-ansøgningen. Vi kommer til at søge SIFA om rigtigt mange penge i løbet af en sæson, og derfor skal de helst ikke kunne pege for mange fingre af os.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.099 sekunder