Log på Registrer

Log ind til din konto

Brugernavn *
Adgangskode *
Husk mig

Opret en konto

Felter markeret med (*) skal udfyldes.
Navn *
Brugernavn *
Adgangskode *
Bekræft adgangskode *
E-mail *
Bekærft e-mail *
Captcha *
Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Licensløb i Lundby i 2017

Licensløb i Lundby i 2017 2 år 7 måneder siden #40357

• jkjaer
  • jkjaer's profilbillede
  • Platinum Boarder
  • Modtagne Tak: 38
Hej alle,

Vores super mega fantastiske bestyrelse i AMK har givet grønt lys til, at vi efter flere års licenstørke skal arbejde på igen at få et licensløb til byen :woohoo: Jeg har meldt mig til at stå i spidsen for arbejdet, men jeg får brug for hjælp.

I første omgang skal vi have lavet en styregruppe bestående af 4-5 stykker, der ved lidt om, hvad et licensløb er, og som før har tænkt: "Et licensløb i Lundby kunne være SÅ fedt!". Det ville være godt, hvis mindst én kvinde melder sig. Desuden kunne jeg godt tænke mig, at en eller anden, der var med til at arrangere NM i Lundby for en del år siden, melder sig som konsulent for styregruppen, så vi kan undgå de værste begynderfejl.

Ambitionen er selvfølgeligt at prøve at få stablet 2017s bedste licensløb på benene. Hvem vil være med til det? :)
The administrator has disabled public write access.
Følgende bruger(e) har sagt tak: JonasM

Licensløb i Lundby i 2017 2 år 7 måneder siden #40358

• JonasM
  • JonasM's profilbillede
  • Administrator
  • Modtagne Tak: 16
Mega fedt! Jeg melder mig gerne til styregruppen. Jeg er dog ikke kvinde og jeg har ikke været med til at arrangere licensløb før.
"I still feel that variable gears are only for people over forty-five. Isn't it better to triumph by the strength of your muscles than by the artifice of a derailer? We are getting soft... As for me, give me a fixed gear!"
Henri Desgrange
Følgende bruger(e) har sagt tak: jkjaer

Licensløb i Lundby i 2017 2 år 7 måneder siden #40360

• megd
  • megd's profilbillede
  • Gold Boarder
  • Modtagne Tak: 1
Wow, i would be happy here to help out ....i have some new routes too that we could tweek.
Meg

Licensløb i Lundby i 2017 2 år 5 måneder siden #40899

• Maj
  • Maj's profilbillede
  • Gold Boarder
  • Modtagne Tak: 3
Hey Jesper,
Har i skrevet til DCU at vi gerne vil afholde et løb næste år?:) Jeg vil også gerne hjælpe til hvis det er :)
Synes det kunne være sjovt at få et licensløb til Aalborg.
Mvh Maj

Licensløb i Lundby i 2017 2 år 5 måneder siden #40900

• AndersB
  • AndersB's profilbillede
  • Platinum Boarder
  • Modtagne Tak: 8
DCU er i denne forbindelse MTB-udvalget:
ny.cyklingdanmark.dk/om-dcu/udvalg/mtb-udvalget.html

Formand Henrik Kirk:
Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Jeg skal gerne agere konsulent. Var med i planlægningen af NM, inkl rute, og stod bla for layout af depotområdet.

Jeg skal være sammen med Kirk og Michael Lajer m fl til DCUs midtvejskongres i weekenden og kan lige nævne for dem at AMK går i løbsplaner og måske får brug for lidt guidance fra udbvlaget ....
Følgende bruger(e) har sagt tak: JonasM, jkjaer

Licensløb i Lundby i 2017 2 år 5 måneder siden #40906

• jkjaer
  • jkjaer's profilbillede
  • Platinum Boarder
Lyder mega godt, Anders og Maj :) Har du evt. et regnskab for løbet, du vil dele med os, Anders?

Indtil videre har Jonas og jeg mødtes for nogle uger sider, og vi er blandt andet blevet enige om følgende:
- Løbsplanen er
1) DCU-løb i 2017
2) SRAMliga-løb i 2018
3) DM i 2019 (med dækning af DR, TV2 eller Red Bull ;))
- Vi har defineret de største ansvarsområder og sat navne på dem. Dette drømmehold udgør styregruppen.
- Vi brander løbet som det økologiske cykelløb ;) Der skal derfor ikke laves en masse gaps, hops eller lignende, som naturen ikke selv har skabt. Der bliver dog helt sikkert noget sporarbejde.
- Motionsløb dagen inden licensløbet
- Stravasegmenterne på ruten skal markeret op med med skilte ved både start og stop. Desuden skal KOM og QOM indehaverne have deres navne og tider på skiltene.
- Der skal være gratis kage, siger Anders RJ :D
- Og mange andre ting.

Vi har ikke taget kontakt til DCU endnu. Deadlinen midt i juni var for SRAMliga og DM. Anders, du må dog meget gerne starte et licensræs-i-Lundby rygte i MTB-udvalget :)

Hvis I har gode idéer til, hvad sådan et licensløb skal indeholde, så sig til! Vi er meget åbne (også for halvskøre forslag) :)
Følgende bruger(e) har sagt tak: Casper_Andersen

Licensløb i Lundby i 2017 2 år 5 måneder siden #40941

• Martin_MX
  • Martin_MX's profilbillede
  • Platinum Boarder
  • Modtagne Tak: 9
Jeg vil selvfølgelig også gerne være med til at hjælpe.!
If in doubt - flat out!

Licensløb i Lundby i 2017 2 år 5 måneder siden #40944

• AndersB
  • Platinum Boarder
Har desværre ikke noget budget eller regnskab for løbet, Mon ikke Erik var kasserer dengang.
Ved ikke om MTB-udvalget har et løbsarrangør-manual (som vi har arbejdet med i crossudvalget).
Da jeg i sin tid meldte mig ud af klubben, spurgte jeg den siddende bestyrelse om de ville overtage de ca 1,5 GB dokumenter (grafik, logoer, skabeloner, rutekort, transportopgørelser mm), jeg havde liggende fra mine 5 år i klubben, men det blev afslået. Er bange for at det meste er slettet.

Iø var hverken Kirk eller Lajer tilstede i weekenden. Har sendt en email til udvalget, så de er forberedt på at I henvender jer.

Licensløb i Lundby i 2017 2 år 5 måneder siden #40948

• AndersB
  • Platinum Boarder
Udvalget vil gerne kontaktes - på tlf eller her
dcumtbudvalg.freshdesk.com/support/login
(Lajers nummer står i linket længere oppe)
Sidste redigering: 2 år 5 måneder siden af AndersB.

Licensløb i Lundby i 2017 2 år 5 måneder siden #40949

• jkjaer
  • jkjaer's profilbillede
  • Platinum Boarder
Tusind tak, Anders!!! Jeg følger op på dit forarbejde.

Licensløb i Lundby i 2017 2 år 5 måneder siden #41025

• jkjaer
  • jkjaer's profilbillede
  • Platinum Boarder
Arbejdet med at få et løb til Lundby går stille og roligt fremad, og vi vil løbende holde jer opdateret herinde (ca. en gang i måneden). Her kommer juli-opdateringen.
1) DCU er glade for, at vi vil arrangere løb. Vi må mere eller mindre selv bestemme datoen, så længe det ikke rammer et SRAMliga-løb eller DM. Vi regner ret hurtigt med at få bestemt os for en weekend eller to, der ikke ligger for tæt på Aalborg MTB Marathon.
2) Aalborg Kommune har givet grønt lys til afvikling af et årligt løb (motions- og licensløb i samme weekend). Der er dog et par betingelser, som vi har møde med dem om i uge 30.
3) Vi har bestemt os for at oprette foreningen AMKs kammerater, så AMK ikke kommer til at hænge økonomisk på et evt. underskud.
4) Styregruppen er (næsten) på plads. Vi mangler bare et endeligt ja fra en enkelt.
5) Vi har været i kontakt med den sporansvarlige i Lundby, og han er også rigtig positiv over for ideen.
6) Og ja. En grov skitse af ruten er naturligvis allerede på plads, og den er faktisk en af de ting, vi skal diskutere med kommunen.
7) Der er også oprettet en FB-side for løbet (www.facebook.com/lundbyMTBrace/), hvor interesserede kan følge med i stort og småt omkring løbet.

Rigtig god sommer derude!

P.S. Pkt. 3 er naturligvis bare for sjov :D
Følgende bruger(e) har sagt tak: AndersB, FrankTheTank, AndersRJ, MichaelW

Licensløb i Lundby i 2017 2 år 5 måneder siden #41041

• TrineØhlenschlæger
  • TrineØhlenschlæger's profilbillede
  • Gold Boarder
  • Modtagne Tak: 1
Hej Jesper og Co
Jeg vil meget gerne hjælpe til! :D
Tror det kan blive rigtig godt :D
Følgende bruger(e) har sagt tak: jkjaer

Licensløb i Lundby i 2017 2 år 4 måneder siden #41240

• jkjaer
  • jkjaer's profilbillede
  • Platinum Boarder
Så er det vist tid til endnu en lille opdatering på løb i Lundby :)
1) Sidst i juli havde vi et møde med Aalborg Kommune. De virkerede meget positive, hjælpsomme og konstruktive, og de er helt med på ideen om at få sat et årligt løb op i Lundby.
2) Vi har skrevet til DCU, at vi meget gerne vil have lov til at afholde et DCU-løb søndag d. 2. juli 2017. DCU har bekræftet, at ingen andre har lagt billet ind på den dato, og de har derfor skrevet os i deres kalender. Lørdag d. 1. juli 2017 er det planen, at vi vil afholde et motionsløb på licensruten.
3) I sidste uge havde vi rutevandring på vores forslag til ruten med Aalborg Kommune og den lokale trail-boss i Lundby. Ruten er naturligvis fed og blev derfor godkendt :) Den er 5.5 km og indeholder 200-250 hm. Ca. 50 % af turen er på det officielle spor, mens resten er på vandrestier. Netop p.g.a. det sidste må vi desværre først offentliggøre ruten lige op til løbet. Hvis man træner på det officielle spor, vil man dog være godt forberedt til løbet. Der bliver nok lidt sporarbejde i foråret, men vi forudser, at det ikke bliver meget. Start og målområde skal være på festpladsen, mens parkering og omklædning skal foregå ved Gistrup Hallen. Sidst men ikke mindst, så har Jonas fået indført, at ruten indeholder en root-garden :)
4) Ifølge planen skal noget af ruten gå på Pollendalen (asfaltvejen gennem festpladsen). Desværre er dét den eneste vej ind til sommerhusområdet, så vi håber meget på, at vi kan åbne for gennemkørsel fra Aspedalen ind til Pollendalen. Vi er i dialog med kommunen omkring dette. Hvis dette ikke bliver muligt, laver vi et road-gap over vejen - eller også finder vi en mindre drastisk løsning ;)

Det var vist alt for denne gang. Hvis man vil have flere opdateringen omkring løbet, kan man også følge med på Facebook (www.facebook.com/lundbyMTBrace/). HUSK, at AMK også afholder løb (næstsidste afdeling af Kvindecuppen) på onsdag i Kongshøj kl. 18.30.

Licensløb i Lundby i 2017 2 år 4 måneder siden #41264

• MichaelW
  • MichaelW's profilbillede
  • Administrator
  • Modtagne Tak: 22
Det lyder helt fantastisk, godt at der er styr på al formaliaen.
Jeg vil selvfølgeligt meget gerne hjælpe til i forbindelse med løbet ;o)
Følgende bruger(e) har sagt tak: JonasM

Licensløb i Lundby i 2017 1 år 8 måneder siden #43068

• jkjaer
  • jkjaer's profilbillede
  • Platinum Boarder
Det er efterhånden ved at være et stykke tid siden, at vi har skrevet noget nyt omkring licensløbet i Lundby. Måske mistænker I os for ikke at have lavet noget i styregruppen i det sidste halve år - og det er faktisk ikke helt ved siden af ;) Der er dog sket én ny ting, som I kan læse lidt om herunder.

Fra torsdag d. 29/6 til søndag d. 2/7 afholder DGI deres landsstævne her i Aalborg. Som deltager i landsstævnet kan man deltage i mange forskellige sportsgrene, herunder også mountainbike. Derfor skal der selvfølgeligt også være et MTB-løb til landsstævnet, og afviklingen af dette har vi påtaget os for DGI, når vi nu alligevel skal arrangere et løb i den weekend. Landsstævneløbet bliver således også afholdt i Lundby, og det bliver kørt dagen inden licensløbet (dvs. lørdag d. 1/7). Til løbet bliver der to starter
  • kl. 10.00: Begynder- og let øvede Der køres på en lettere rute i Lundby, der indeholder de letteste dele af licensruten
  • kl. 11.30: Øvede og rutinerede Der køres på den fulde licensrute
I kan se mere her:
www.dgi.dk/landsstaevne/program/576a91100814470824d3fa70

Det bliver også muligt at deltage i løbene, selvom man ikke er landsstævnedeltager. DGI betaler os for afviklingen af løbet, og vi håber på, at det er klubbens licensryttere, der står i kø for at hjælpe til om lørdagen, så de selv kan køre ræs om søndagen :) Meget mere info følger ...
Sidste redigering: 1 år 8 måneder siden af jkjaer.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.108 sekunder